|
Tamari
Narimanishvili: |
An Overview of Research Methodologies
for Metaphor Identification:
A Case Study of the Georgian EFL Essay
Corpus |
19-37. |
|
|
Szabóné Habók Marianna: |
Óvodáskorúak iróniaértése: A szülői
nyelvhasználat mint befolyásoló tényező |
38-60. |
|
|
Németh
Szilvia: |
Phraseologismen mit der Konstituente Ohr:
Eine kognitiv-semantische Analyse |
61-99. |
|
|
Chahinaz Zighem: |
Les voix du pouvoir : une réflexion sur
l'interprétation des intentions dans le
discours politique de Marine Le Pen |
100-113. |
|
|
Balogh
Erzsébet & Kiss Nikolett: |
Grammatical errors in
Hungarian EFL learners’ argumentative
essays |
114-127. |
|
|
Amira Dhifallah: |
Collective Nouns and
Reciprocal Anaphors:
A Study on Tunisian Arabic |
128-146. |
|
|
Schirm Anita: |
Plakátok diskurzusban.
A 2015-ös bevándorlási hullám
propagandaplakátjainak és
ellenplakátjainak párbeszéde |
147-164. |
|
|
Mezőlaki Regina & Ivaskó Lívia: |
Accepted boundaries for barrier-free
communication between autistic adults
and non-autistic professionals |
165-181. |
|
|
Nagy Dóra: |
Vörösmarty
Mihály elfeledett grammatikájának
nyomában.
A Kurzgefaßte ungrische Sprachlehre
és az összevető nyelvtanítási szemlélet |
182-193. |
|
|
Varga Mónika: |
Felette igen nagy jó
– Intenzitásjelölők variációja 16–18.
századi regiszterekben |
194-223. |
|
|
Hrenek Éva: |
Funkcióigés szerkezetek szinonímiája és
szinonimaköreik összefüggései |
224-259. |
|
|
|
|
|
|
Recenziók: |
|
|
|
|
|
|
Fülöp Zsófia: |
Giuditta Caliendo,
Rudi Janssens, Stef Slembrouck &
Piet Van Avermaet
(eds.):
Urban Multilingualism in Europe.
Bridging the Gap between Language
Policies and Language Practices |
260-264. |
|
|
Zahia Flih: |
Evangelia Adamou,
Barbara E. Bullock & Almeida Jacqueline
Toribio:
Understanding Language Contact |
265-268. |
|
|
|
|
|
|